נמרוד שפירא ורועי לב
חווית המציאות המדומה ״סינדרום פיינגולד״ משחזרת אירוע משנת 2009, שבמסגרתו התהפכה יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה, בנחל הירקון ושהתה מתחת למים כ-4.5 דקות. הסרט מוצג מנקודת מבטם של האנשים שצפו מן הצד, וראו את סירת ה׳סקיף׳ ההפוכה, אך נותרו עומדים על הגדה. החוויה מאפשרת הצצה להרהוריהם ולאישיותם של אותם אנשים באותן דקות קריטיות עד שהגיע אבי טויבין, עובר אורח בן 62, היחיד שקפץ למים והציל את חייה של יסמין. עבודה אימרסיבית המאפשרת לצופה להיות אקטיבי, לבחור לאן להפנות את המבט, החוקרת את תופעת ״הצופה מהצד״ בסיפור שבו האנשים נשארו ״קפואים״ ולא נקטו צעד להצלה בכך מאפשרת באמצעות המדיום לדון בייצוגים שונים של אמפתיה והתנהגות אנושית ברגעי אסון.
אמיר יציב
סרט דוקומנטרי מונפש בו מתקיימים מפגשים בעולמות וירטואליים שונים המדמים את מחנה ריכוז אושוויץ- בירקנאו. הסרט עוקב אחר יוצרי המחנות הווירטואליים הללו בתוך העולמות המדומים שלהם: משרד תביעה גרמני מכין משפט, תלמידי תיכון ישראלים משחזרים את הטיסה של חיל האוויר הישראלי משנת 2003, מפתח משחקים ישראלי מפתח משחק, מעצב גרפי פולני מפתח חווית מציאות מדומה ואדריכל גרמני והיסטוריון ישראלי משחזר מודל אדריכלי. הסרט בנוי כפסיפס שבו האווטרים של הדמויות מסתובבות במחנה אושוויץ וירטואלי, מסע לעומק הזיכרון החושף את האובססיה לייצוג השואה.
רות פתיר
רות פתיר מנסה להשתמש בטכנולוגיות חדשות כדי לרקוד עם אביה, ללכוד את ה״אבא-יות״ שלו, לשמר את הזיכרון שלו ולהחיות אותו מחדש. בעבודה נוגעת ללב היא משתמשת באמצעים טכנולוגיים ובאנשים הקרובים אליה כדי להפיח רוח חיים בייצוג הוירטואלי של אביה ובודקת האם אפשר להשהות את האבל באופן זמני ואולי אפילו לחולל ולייצר זכרונות משותפים חדשים.